وبلاگ محسن ایزی

  • خانه 
  • موضوعات 
  • آرشیوها 
  • آخرین نظرات 

رهنمودهایی برای یک نویسنده طراح

04 شهریور 1399 توسط hossein noori

رهنمودهایی برای یک نویسنده طراح
 

نویسنده آگهی و یا بروشور، طراحی نمی‌کند اما باید کم و بیش با نکته های مؤثر در طراحی آشنا باشد. آژانس‌های تبلیغاتی، استودیوهای طراحی گرافیک و شرکت‌های بزرگ منابع تهیه نوشته‌های چاپی ویژه خود را دارند. شرکت‌های کوچک احتمالاً فاقد یک متخصص گرافیک باشند که آن‌ها را راهنمایی کند، در این‌ صورت با نویسنده به مشورت خواهند پرداخت.

در اینجا قواعد اساسی که یک نویسنده طراح باید بداند، ارائه می شوند:

نخست «طرح اساسی الف» که ساده‌ترین و متداول‌ترین وضعیت آرایشی است: تصویری بزرگ در بالای صفحه، عنوان در زیر آن، متن در دو یا یک ستون در زیر عنوان، شعار شرکت و آدرس آن در گوشه سمت راست پایین.
طرح نخست، طرحی غیرمعمول نیست و اغلب سرپرستان هنری آن را کلاه قدیمی می‌نامند. اما بسیار معقول است و خواننده را به جانب متن می‌کشاند. شاید شما طرح متفاوتی بخواهید. بسیار خوب اما دست‌کم پیش از آنکه در جستجوی طرح‌های خلاقانه تری باشید طرح نخست را در نظر بگیرید.

یک طرح باید نقطه تمرکز بصری داشته باشد. جایی که نگاه خواننده بلافاصله به آن گره می‌خورد. نقطه معمولاً بر روی تصویر و یا عنوان قرار دارد.
یک طرح درست باید نگاه را از عنوان و تصویر به متن و سپس شعار حادثه شرکت با نظمی منطقی بکشاند. زیرعنوان و ستاره می‌توانند در این راه مؤثر باشند.
عنوان با حروف چاپی بزرگ و برجسته توجه را به خود جلب می‌کند. عنوان نافذ و مؤثر که با حروف درشت وسط صفحه پخش شده است، به راحتی خواننده را به جانب آگهی جذب خواهد کرد.
اگر مایلید خواننده به آگهی شما پاسخ دهد، از کوپن استفاده کنید. کوپن باید در گوشه سمت راست پایین‌ترین نقطه کاغذ قرار گیرد. اگر کوپن در محل نامناسبی قرار بگیرد مردم آن را جدا نمی‌کنند.
تصاویر بیش از طرح‌ها جلب توجه می کنند، زیرا واقعی‌تر هستند.
عکس‌های رنگی جلب توجه بیشتری می‌کنند و بیش از عکس‌های سیاه و سفید مؤثرند، اما بسیار گران‌تر هستند.
یک طراح گرافیک ماهر می‌تواند با افزودن یک رنگ، به تاثیر بروشور و آگهی بیفزاید. اما اگر این کار به دست یک آماتور انجام گیرد، نتیجه کاری حقیر و ناچیز به نظر می‌رسد. پس هنگام استفاده از رنگ دوم در طرح‌های خود دقت کنید.
هرچه ترس ساده‌تر باشد، بهتر است. آگهی‌هایی که شامل اجزای متعددی چون عکس‌های کوچک، طرح‌های گرافیک، جدول نمودار و غیره هستند، خواننده را نسبت به خواندن آگهی دلسرد می کند. این تنها معجزه یک طراح گرافیک ماهر است که بتواند آگهی مفصل با اجزای متعدد تهیه کند؛ بی آنکه باعث سردرگمی خواننده شود.
مهم‌ترین عامل در انتخاب حروف چاپی خوانا بودن آن‌هاست. تایپ باید روشن و واضح و دعوت‌کننده باشد. سبک نیز مهم است؛ انتخاب چگونگی تایپ نیز اهمیت دارد، اما خوانایی حرف اول را می‌زند.

منبع: https://blog.tolofilm.com/

مطلب قبلی
مطلب بعدی
 نظر دهید »

موضوعات: بدون موضوع لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...

فید نظر برای این مطلب

اردیبهشت 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

وبلاگ محسن ایزی

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس