سایت های ساخت موشن
ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک هزینه بالایی دارند. در اینجا ما به معرفی بهترین شرکت های ساخت تیزر تبلیغاتی می پردازیم. شما برای ساخت همچین تبلیغاتی باید بصورت دقیقه مبلغی را بپردازید تا بتوانید یک ویدیو معرفی از کار خود داشته باشید. اگر در ابتدای کار هستید و نمی خواهید هزینه زیادی کنید و می خواهید از تیزر های تبلیغاتی برای معرفی محصولات خود استفاده کنید، بهتر است از ابزار های استفاده کنید یا حتی خودتان با کمی آموزش می توانید آن ها را به راحتی بسازید. در اینجا قصد داریم به شما سایت هایی را معرفی کنیم که به شما کمک می کند که یک تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک را بصورت آنلاین و بدون نیاز به دانش قبلی سفارش دهید و در بعضی حتی بسازید.
موشن گرافیک چیست؟
موشن گرافیک (Motion Graphic) زیر مجموعهای از طراحی گرافیک هست و قوانین طراحی گرافیک رو با استفاده از تکنیکهای سینمایی (حرکت و جان بخشی) در محیط فیلمسازی به کار میبره، یعنی تصویر و حرکت به همراه صدا ترکیب میشه طراحی آنلاین و کاربردش برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی، انیمیشن های دوبعدی، برنامه های آموزشی و … هست و برای ساخت موشن گرافیک نیازی به دوربین و نور و تصویر برداری و یا بازیگر نیست، بلکه از تصاویر گرافیکی و افکت های خاص و رنگ های جذاب استفاده میشه و از طریق برنامه های مالتی مدیا، فتوشاپ، ادوب افتر افکت و سینما 4D ساخته و تولید میشه و در دنیای تبلیغات بسیار پرطرفدار هست.
چرا موشن گرافیک مهمه؟
معمولاً اطلاعاتی که طراحی آنلاین به مغز میرسه بصری هستن، یعنی افراد، مطالب بصری رو خیلی بهتر و راحت تر حفظ می کنن و به خاطر میسپارن. یک پوستر تبلیغاتی با گرافیک زیبا و مفهومی رو در نظر بیارین، روش خیلی خوبی برای انتقال پیام و برقراری ارتباط با مخاطب هست. مگه نه؟ حالا تصور کنین این گرافیک مفهومی و زیبا همراه با حرکت و صدا باشه. اگه تصویر متحرک باشه تبدیل به فیلم و ویدئو میشه در نتیجه مردم محتوای ویدیویی رو آسان تر درک می کنن و خب جذاب تر هم هست. و در میان انبوه ابزار های تبلیغات، موشن گرافیک یکی از بهترین قالب های ویدیویی هست که دارای طرحی ساده برای درک بهتر و انعطاف پذیری هست و روش بسیار موثری در بازاریابی به شمار میاد و در سال های اخیر مورد توجه و استقبال فراوانی قرار گرفته است. و بهترین روش برای جای دادن مفهوم و پیام تبلیغ در ذهن مخاطب هست.
انواع موشن گرافیک
با استفاده از اشکال هندسی
در این نوع موشن گرافیک، با استفاده از شکل های گرافیکی و هندسی و ترکیب آنها با افکت های صوتی، جلوه طراحی آنلاین های هنری خاصی رو ایجاد میکنیم. تلفیق این صدا و تصویر، خروجی بسیار جذابی رو برای مخاطبان به وجود میاره و با استفاده ازین قدرت ما میتونیم مفاهیم سخت و پیچیده رو به تصویر بکشیم.
با استفاده از کاراکتر
توی این سبک تیزرها، با استفاده از کاراکترهایی طراحی آنلاین سناریوی خاصی رو پیش میبریم تا بتونیم مفاهیم مد نظر شمارو به کاربر منتقل کنیم. کاراکترها رفتارهای خاصی رو انجام میدن و کاملاً احساسات و انتقال پیام انجام میشه. این سبک تیزرها، از لحاظ زمان و هزینه اجرایی، نسبت به حالت های دیگه بیشتره، چون جزییات زیادی باید در نظر گرفته بشه تا تیزر در نهایت بدون نقص و استاندارد باشه.
موشن گرافیک لوگو متحرک
گاهی در آغاز و پایان ویدئو تبلیغی، لوگو رو با افکت های زیبا به صورت انیمیشن نمایش میدن که لوگو اینترو یا لوگو موشن نامیده میشه. نمایش لوگو به صورت جلوه های ویژه باعث میشه تا در ذهن مخاطب بهتر ثبت بشه. مدت زمان لوگو اینترو بسیار کوتاه در حد ۳ تا ۱۰ ثانیه هست و بسیار تاثیر گذاره و از اهمیت زیادی طراحی آنلاین در تبلیغات و بازاریابی برخورداره.
ساخت موشن گرافیک و مزیت های آن
کلمه موشن گرافیک به انگلیسی Motion Graphic به علم ادغام حرکت و صدا در رسانه گفته می شود. یکی از موارد پر استفاده تکنیک موشن گرافیک برای معرفی و تبلیغ محصولات و خدمات می باشد. در واقع، موشن گرافیک، استفاده از عناصر گرافیکی برای توضیح و اطلاع رسانی یک هدف خاص است که گاهی به صورت تمام گرافیک و گاهی با تلفیق با تصویربرداری واقعی اجرا می شود.
تکنیک موشن گرافیک در رسانه و ساخت تیزر، کاربردهای زیادی را دارد. از جمله ساخت تیتراژ پایانی فیلم ها، طراحی هویت های سازمانی برای کلیه شرکت ها و کسب و کارها، ساخت ووله های تبلیغاتی، ساخت موشن های جشنواره ای و فستیوالی و … .
از مزیت های اصلی ساخت موشن گرافیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:
تاثیر گذاری سریع در بیننده
انتقال پیام ویدئو در زمان کمتر به بیننده
به طبع با کمتر شدن زمان ساخت تیزر هزینه ها کاهش می یابد
کاربرپسند بودن این تکنیک
نتیجه پذیر بودن این تکنیک
تیزر موشن گرافیک برای معرفی چه کسب و کار ها و محصولاتی مناسب است؟
ساخت تیزر موشن گرافیک برای معرفی هر نوع محصول یا خدماتی مناسب است. اغلب شرکتها و ارگان های مختلف برای توضیحات آماری به مخاطبان از تیزر موشن گرافیک استفاده می کنند، زیرا به دلیل جذابیت این نوع تیزرها می توان در مدت زمان کم، پیام های بیشتری را به مخاطب داد (در مقایسه با تیزر های رئال).
روش محاسبه قیمت تیزر های موشن گرافیک به چه صورته؟
برای ساخت طراحی آنلاین موشن گرافیک، چون باید همه ی فریم ها به صورت دقیق ساخته بشه و برای هر فریم زمان گذاشته بشه، به صورت ثانیه ای محاسبه میشه.
کاربرد موشن گرافیک
موشن گرافیک عمدتا بر روی انتقال احساس و محتوا از طریق حرکت استوار است و عمده ی تفاوت موشن گرافی با انیمیشن در همین نکته است که در انیمیشن بر روی داستان تاکید میشود اما موشن گرافیک با حرکت و جلوه های بصری جذاب مخاطب را برای دریافت محتوا و پیام مورد نظر ترغیب میکند که در واقع این مزیت موشن گرافیک محسوب میشود که میتوان بدون داستان خاصی با جلوه های بصری جذاب بیننده را مجاب کرد که به دیدن معرفی محصول شما جلب شود. از مزیت های موشن گرافی ، ارزانی این محصول نسبت به دیگر تولیدات تبلیغاتی است و بدون نیاز به دوربین حرفه ای و تیم تولید و استودیوی اختصاصی میتوان به یک محصول با کیفیت دست یافت.